Uhlí za nic nemůže (I)
29.3.02
Nejúčinnější motivací spotřebitelů k úspornému, racionálnímu chování je vyšší cena energie. Ne cena nadirigovaná státem, ale cena objektivně daná soutěží a zahrnující všechny náklady. Úspory energie a snižování spotřeby nemusí nutně znamenat snížení životního komfortu, nebo omezení výroby. Těžko však lze motivovat k soutěži a s ní souvisejícímu vývoji v prostředí deformovaných cen energie. Málokdo dokáže vysvětlit proč se cena krychlového metru zemního plynu pro maloodběratele trojnásobně zvýší přechodem plynovodu přes Krušné hory. (Pozn. BIOM on line: tento článek sice nepojednává o fytoenergetice, ale jeho tón a vyznění je pěkným příkladem možnosti dialogu mezi uživateli/zastánci fosilních paliv a těmi, kteří dávají přednost obnovitelným zdorjům energie.)