Zprávy z tisku
Maersk a APM Holding založily podnik C2X na výrobu zeleného metanolu
Oslo 14. září (ČTK) - Dánská průmyslová skupina A.P. Moller Holding (APMH) a její námořní divize Maersk založily podnik na výrobu zeleného metanolu, který bývá označován také jako e-metanol. Holding o tom dnes informoval na svém webu. Roční produkce společnosti C2X by měla do roku 2030 přesáhnout tři miliony tun. Maersk má v plánu tímto nízkouhlíkovým palivem zásobovat svou flotilu nákladních lodí, a snížit tak svou uhlíkovou stopu. Celosvětová lodní doprava se podílí na globálních emisích oxidu uhličitého téměř třemi procenty.
Foto: Capturing Life as it happens@Pixabay.com
Nově vzniklý podnik plánuje zelený metanol ve velkém vyrábět v blízkosti Suezského průplavu v Egyptě, v přístavu Huelva ve Španělsku a na několika dalších místech. Většinovým vlastníkem C2X je holding APMH. Maersk drží pětinový podíl.
První kontejnerová loď na zelený metanol, kterou vlastní společnost Maersk, vyplula letos v červenci z Jižní Koreje. Do roku 2028 by měl počet těchto lodí podle prognóz poradenské společnosti DNV překročit dvě stovky. Letos jich hladiny světových moří a oceánů brázdí tři desítky.
"Společnost C2X byla založena, aby umožnila energetickou transformaci v několika průmyslových odvětvích, která produkují velké množství emisí, například v oblasti výroby plastů, lepidel, textilu a pohonných hmot," uvedl v prohlášení šéf APMH Robert Uggla.
Zelený metanol se vyrábí pomocí obnovitelných zdrojů. Základním zdrojem je biomasa, popřípadě se může produkovat prostřednictvím elektrolýzy. Ta štěpí vodu na kyslík a vodík, který se pak slučuje s oxidem uhličitým.
Zdroj: Tisková zpráva ČTK 14. 9. 2023
Datum uveřejnění: 14.9.23
Poslední změna: 20.9.2023
Počet shlédnutí: 323
Maersk a APM Holding založily podnik C2X na výrobu zeleného metanolu
Oslo 14. září (ČTK) - Dánská průmyslová skupina A.P. Moller Holding (APMH) a její námořní divize Maersk založily podnik na výrobu zeleného metanolu, který bývá označován také jako e-metanol. Holding o tom dnes informoval na svém webu. Roční produkce společnosti C2X by měla do roku 2030 přesáhnout tři miliony tun. Maersk má v plánu tímto nízkouhlíkovým palivem zásobovat svou flotilu nákladních lodí, a snížit tak svou uhlíkovou stopu. Celosvětová lodní doprava se podílí na globálních emisích oxidu uhličitého téměř třemi procenty.
Nově vzniklý podnik plánuje zelený metanol ve velkém vyrábět v blízkosti Suezského průplavu v Egyptě, v přístavu Huelva ve Španělsku a na několika dalších místech. Většinovým vlastníkem C2X je holding APMH. Maersk drží pětinový podíl.
První kontejnerová loď na zelený metanol, kterou vlastní společnost Maersk, vyplula letos v červenci z Jižní Koreje. Do roku 2028 by měl počet těchto lodí podle prognóz poradenské společnosti DNV překročit dvě stovky. Letos jich hladiny světových moří a oceánů brázdí tři desítky.
"Společnost C2X byla založena, aby umožnila energetickou transformaci v několika průmyslových odvětvích, která produkují velké množství emisí, například v oblasti výroby plastů, lepidel, textilu a pohonných hmot," uvedl v prohlášení šéf APMH Robert Uggla.
Zelený metanol se vyrábí pomocí obnovitelných zdrojů. Základním zdrojem je biomasa, popřípadě se může produkovat prostřednictvím elektrolýzy. Ta štěpí vodu na kyslík a vodík, který se pak slučuje s oxidem uhličitým.
Zdroj: Tisková zpráva ČTK 14. 9. 2023
Datum uveřejnění: 14.9.23
Poslední změna: 20.9.2023
Počet shlédnutí: 323