Zprávy z tisku
Evropská komise chce, aby v ČR do 2020 bylo 13 000 stanic pro elektromobily
Evropská komise navrhla, aby členské země Evropské unie zavedly do roku 2020 určitý minimální počet dobíjecích míst pro elektromobily. V České republice by komise chtěla mít k danému roku nejméně 13 000 veřejně přístupných stanic. Z údajů komise vyplývá, že v roce 2011 jich v ČR bylo pouhých 23.
Návrh na zavedení "kvót" na veřejně přístupná dobíjecí místa je součástí
širší strategie pro čistá paliva. Komise v ní připomíná, že evropská
doprava z 94 procent závisí na ropě, která se z velké většiny dováží.
Často je to z nepříliš stabilních regionů.
Brusel zdůraznil, že doposud se pozornost věnovala palivům a vozidlům,
nikoli otázce distribuce paliv. I kvůli tomu se tak unie dostala u
čistých paliv do začarovaného kruhu; ceny automobilů na čistá paliva
jsou vysoké, není dostatek dobíjecích míst a čerpacích stanic a navíc
mezi spotřebiteli není příliš velká míra přijímání tohoto pohonu.
"Čína a USA plánují, že do roku 2020 bude v provozu přes šest milionů
elektrických vozidel. Z hlediska Evropy se jedná o významnou příležitost
pro dosažení silné pozice na rychle se rozvíjejícím celosvětovém trhu,"
řekl k tomu eurokomisař pro dopravu Siim Kalas.
Množství míst, kde je možné veřejně dobíjet elektromobily, se mezi státy
EU výrazně liší. Na čele jsou v tomto ohledu země jako Nizozemsko či
Německo, jinde jsou však počty stanic velmi malé.
"Tento návrh vyžaduje, aby každý členský stát zřídil minimální počet
dobíjecích stanic, u nichž bude využívána takzvaná 'společná zástrčka'.
Cílem je zřídit nezbytný počet dobíjecích míst, aby společnosti vyráběly
za přiměřené ceny automobily ve velkosériové výrobě," píše se v dnešním
prohlášení komise.
Zdroj: ČTK
Datum uveřejnění: 24.1.13
Poslední změna: 24.1.2013
Počet shlédnutí: 292
Evropská komise chce, aby v ČR do 2020 bylo 13 000 stanic pro elektromobily
Evropská komise navrhla, aby členské země Evropské unie zavedly do roku 2020 určitý minimální počet dobíjecích míst pro elektromobily. V České republice by komise chtěla mít k danému roku nejméně 13 000 veřejně přístupných stanic. Z údajů komise vyplývá, že v roce 2011 jich v ČR bylo pouhých 23.
Návrh na zavedení "kvót" na veřejně přístupná dobíjecí místa je součástí širší strategie pro čistá paliva. Komise v ní připomíná, že evropská doprava z 94 procent závisí na ropě, která se z velké většiny dováží. Často je to z nepříliš stabilních regionů.
Brusel zdůraznil, že doposud se pozornost věnovala palivům a vozidlům, nikoli otázce distribuce paliv. I kvůli tomu se tak unie dostala u čistých paliv do začarovaného kruhu; ceny automobilů na čistá paliva jsou vysoké, není dostatek dobíjecích míst a čerpacích stanic a navíc mezi spotřebiteli není příliš velká míra přijímání tohoto pohonu.
"Čína a USA plánují, že do roku 2020 bude v provozu přes šest milionů elektrických vozidel. Z hlediska Evropy se jedná o významnou příležitost pro dosažení silné pozice na rychle se rozvíjejícím celosvětovém trhu," řekl k tomu eurokomisař pro dopravu Siim Kalas.
Množství míst, kde je možné veřejně dobíjet elektromobily, se mezi státy EU výrazně liší. Na čele jsou v tomto ohledu země jako Nizozemsko či Německo, jinde jsou však počty stanic velmi malé.
"Tento návrh vyžaduje, aby každý členský stát zřídil minimální počet dobíjecích stanic, u nichž bude využívána takzvaná 'společná zástrčka'. Cílem je zřídit nezbytný počet dobíjecích míst, aby společnosti vyráběly za přiměřené ceny automobily ve velkosériové výrobě," píše se v dnešním prohlášení komise.
Zdroj: ČTK
Datum uveřejnění: 24.1.13
Poslední změna: 24.1.2013
Počet shlédnutí: 292