Zprávy z tisku

Metoda cukru a biče je nejlepší pro ekologické chování firem

Nejlepším způsobem, jak přimět podniky k omezení dopadu svých aktivit na životní prostředí, je kombinace pokut a odměn. Vyplývá to ze studie PricewaterhouseCoopers. Opatření by měla spočívat především v daňových pobídkách a státní regulaci. Podnikatelé přitom očekávají, že proces změn nutných k zastavení globálního oteplování zahájí vlády.

 
 

"Pokud jde o způsob, jak přimět podniky ke snížení dopadů na životní prostředí, účastníci studie zjevně považují za nejúčinnější metodu 'cukru a biče' - 86 procent respondentů jmenovalo daňové pobídky a 83 procent regulaci," uvedl ředitel v oddělení daňových a právních služeb PricewaterhouseCoopers Česká republika Martin A. Scott.

Celkem 84 procent vedoucích představitelů společností přitom očekává, že klimatické změny budou mít v příštích dvou až třech letech přímý dopad na způsob jejich podnikání. V České republice s tímto názorem souhlasí 71 procent vrcholových manažerů.

Mezi hlavními faktory, které ovlivní chování organizace z hlediska životního prostředí, respondenti nejčastěji zmiňovali dodržování platných předpisů, dobré jméno společnosti, úsporu nákladů a konkurenční výhodu.

Více než polovina vrcholných představitelů společností v České republice se podle studie přitom domnívá, že je především na vládě, aby iniciovala změny chování v souvislosti s klimatickými dopady. Celosvětově tento názor zastává 44 procent vrcholných manažerů.

Za důležité pak považuje celosvětově 88 procent respondentů, aby byly prostředky získané z daní a regulací týkajících se životního prostředí investovány zpět do zelených projektů, ale pouze 31 procent účastníků se domnívá, že se tak skutečně stane.

Studie PricewaterhouseCoopers nazvaná Volání po změně se podrobně zabývá názory mezinárodní podnikatelské komunity na problematiku životního prostředí z hlediska regulace, legislativy a daňové úpravy.

Zdroj: Ekolist

 


Datum uveřejnění: 23.2.10
Poslední změna: 23.2.2010
Počet shlédnutí: 549