Zprávy z tisku
E15: Vyhláška, která by zvýšila limity hluku, nebude
Vyhláška ministerstva zdravotnictví, která by zvýšila noční i denní limity hluku o pět decibelů, podle deníku E15 nebude. "Vyhlášku úřednické vládě ke schválení už nedoručím," řekla ministryně zdravotnictví Dana Jurásková s tím, že schvalovací řízení zastavila.
E15 připomíná, že připravovaný dokument se setkal s odporem nejen
různých iniciativ, ale i hygienických stanic. Přijetí vyhlášky není
pravděpodobné ani po volbách, píše deník - ČSSD, která s náskokem vede
ve volebních preferencích, se k ní totiž staví odmítavě. "Nevidím
jediný důvod, proč zvyšovat hlukové limity," řekl stínový ministr pro
životní prostředí Petr Petržílek. Podle něho je ohrožení lidských sídel
hlukem třeba řešit jinak - odklonem silnic nebo obchvaty kolem měst.
E15 píše, že nepřijetí vyhlášky potrápí kraje a města, která
jsou vlastníky komunikací nižších tříd procházejících hustě obydlenými
oblastmi. Velké problémy má zejména Praha. Město teď řeší problémy s
hlukem například při stavbě spojky vnějšího pražského okruhu a napojení
na dálnici D1 v okolí Běchovic, stížnosti na nadměrný hluk v centru
magistrát nedávno vyřešil omezením maximální rychlosti na několika
komunikacích. S velkými hlukovými zátěžemi zápolí i některé stavby na
severu Moravy.
Vládní nařízení z roku 2006 stanoví maximum pro venkovní hluk z
hlavních silnic na 60 decibelů ve dne a 50 v noci. Podle původních
představ se obě hodnoty měly zvýšit o pět decibelů.
Zdroj: Ekolist
Datum uveřejnění: 11.3.10
Poslední změna: 11.3.2010
Počet shlédnutí: 357
E15: Vyhláška, která by zvýšila limity hluku, nebude
Vyhláška ministerstva zdravotnictví, která by zvýšila noční i denní limity hluku o pět decibelů, podle deníku E15 nebude. "Vyhlášku úřednické vládě ke schválení už nedoručím," řekla ministryně zdravotnictví Dana Jurásková s tím, že schvalovací řízení zastavila.
E15 připomíná, že připravovaný dokument se setkal s odporem nejen různých iniciativ, ale i hygienických stanic. Přijetí vyhlášky není pravděpodobné ani po volbách, píše deník - ČSSD, která s náskokem vede ve volebních preferencích, se k ní totiž staví odmítavě. "Nevidím jediný důvod, proč zvyšovat hlukové limity," řekl stínový ministr pro životní prostředí Petr Petržílek. Podle něho je ohrožení lidských sídel hlukem třeba řešit jinak - odklonem silnic nebo obchvaty kolem měst.
E15 píše, že nepřijetí vyhlášky potrápí kraje a města, která jsou vlastníky komunikací nižších tříd procházejících hustě obydlenými oblastmi. Velké problémy má zejména Praha. Město teď řeší problémy s hlukem například při stavbě spojky vnějšího pražského okruhu a napojení na dálnici D1 v okolí Běchovic, stížnosti na nadměrný hluk v centru magistrát nedávno vyřešil omezením maximální rychlosti na několika komunikacích. S velkými hlukovými zátěžemi zápolí i některé stavby na severu Moravy.
Vládní nařízení z roku 2006 stanoví maximum pro venkovní hluk z hlavních silnic na 60 decibelů ve dne a 50 v noci. Podle původních představ se obě hodnoty měly zvýšit o pět decibelů.
Zdroj: Ekolist
Datum uveřejnění: 11.3.10
Poslední změna: 11.3.2010
Počet shlédnutí: 357