Zprávy z tisku
Sdružení:Trh s novými automobily na biopaliva se v Česku zastavil
Trh s novými automobily na biopaliva se v Česku v podstatě zastavil poté, co po předchozích letech růstu s prodejem skončili dominantní výrobci Škoda a Ford. Zájemci o automobily na bioetanol jsou tak nyní odkázáni hlavně na přestavby svých vozů. S aktuální vývojem na trhu dnes novináře seznámili zástupci Českého sdružení pro biomasu (CZ Biom).
Trh s novými automobily na biopaliva se v Česku v podstatě zastavil poté, co po předchozích letech růstu s prodejem skončili dominantní výrobci Škoda a Ford. Zájemci o automobily na bioetanol jsou tak nyní odkázáni hlavně na přestavby svých vozů. S aktuální vývojem na trhu dnes novináře seznámili zástupci Českého sdružení pro biomasu (CZ Biom).
Trh s novými automobily označovanými jako Flexi Fuel Vehicles (FFV) má za sebou slibný vývoj v předchozích letech, kdy prodej postupně narostl z 30 prodaných vozů v roce 2010 na 345 předloni a dále až na 588 prodaných vozů v roce 2012. "Trh rostl až do loňského roku. Zastavil se z několika důvodů. Hlavní je ten, že řada automobilek buďto úplně skončila s prodejem, nebo skončila s prodejem FFV vozů," uvedl ředitel kampaně Biopaliva frčí Jiří Trnka. To je podle něj případ Škody nebo Fordu, které nyní hledají nový motor, jenž by byl na toto palivo schopný jezdit.
Řada automobilek navíc zcela opustila český trh. "Patrně pro ně není tak zajímavý jako například Skandinávie," dodal Trnka s tím, že jednou z větších značek, které auta na biopaliva v Česku dál nabízejí je Dacia. V letošním roce zatím sdružení registruje 82 prodaných automobilů na biopaliva.
Trh s přestavbami se nyní rychle rozvíjí, což s sebou podle sdružení nese určitá rizika. "Odbornou zárukou kvality, funkčnosti a spolehlivosti montáže je homologace," upozornil Trnka. "V Česku jsou desítky firem, které žádné schválení nemají, v podstatě si některé věci vymýšlejí," doplnil Petr Říha se společnosti Dekra, která od ministerstva dopravy získala svolení k testování vozidel.
V současné době se počet automobilů přestavěných na bioetanol odhaduje na 3000 vozů. Obliba biopaliv je daná jejich nižší cenou kvůli osvobození od spotřební daně. Jeden litr vysokoprocentního biopaliva E85 je zhruba o deset korun levnější než klasický benzin. V Česku je nyní přibližně 350 čerpacích stanic s tímto palivem. Spotřeba E85 v Česku se loni zhruba ztrojnásobila na asi 15.520 tun.
Zdroj: zpráva ČTK
Datum uveřejnění: 25.6.13
Poslední změna: 25.6.2013
Počet shlédnutí: 454
Sdružení:Trh s novými automobily na biopaliva se v Česku zastavil
Trh s novými automobily na biopaliva se v Česku v podstatě zastavil poté, co po předchozích letech růstu s prodejem skončili dominantní výrobci Škoda a Ford. Zájemci o automobily na bioetanol jsou tak nyní odkázáni hlavně na přestavby svých vozů. S aktuální vývojem na trhu dnes novináře seznámili zástupci Českého sdružení pro biomasu (CZ Biom).
Trh s novými automobily na biopaliva se v Česku v podstatě zastavil poté, co po předchozích letech růstu s prodejem skončili dominantní výrobci Škoda a Ford. Zájemci o automobily na bioetanol jsou tak nyní odkázáni hlavně na přestavby svých vozů. S aktuální vývojem na trhu dnes novináře seznámili zástupci Českého sdružení pro biomasu (CZ Biom).
Trh s novými automobily označovanými jako Flexi Fuel Vehicles (FFV) má za sebou slibný vývoj v předchozích letech, kdy prodej postupně narostl z 30 prodaných vozů v roce 2010 na 345 předloni a dále až na 588 prodaných vozů v roce 2012. "Trh rostl až do loňského roku. Zastavil se z několika důvodů. Hlavní je ten, že řada automobilek buďto úplně skončila s prodejem, nebo skončila s prodejem FFV vozů," uvedl ředitel kampaně Biopaliva frčí Jiří Trnka. To je podle něj případ Škody nebo Fordu, které nyní hledají nový motor, jenž by byl na toto palivo schopný jezdit.
Řada automobilek navíc zcela opustila český trh. "Patrně pro ně není tak zajímavý jako například Skandinávie," dodal Trnka s tím, že jednou z větších značek, které auta na biopaliva v Česku dál nabízejí je Dacia. V letošním roce zatím sdružení registruje 82 prodaných automobilů na biopaliva.
Trh s přestavbami se nyní rychle rozvíjí, což s sebou podle sdružení nese určitá rizika. "Odbornou zárukou kvality, funkčnosti a spolehlivosti montáže je homologace," upozornil Trnka. "V Česku jsou desítky firem, které žádné schválení nemají, v podstatě si některé věci vymýšlejí," doplnil Petr Říha se společnosti Dekra, která od ministerstva dopravy získala svolení k testování vozidel.
V současné době se počet automobilů přestavěných na bioetanol odhaduje na 3000 vozů. Obliba biopaliv je daná jejich nižší cenou kvůli osvobození od spotřební daně. Jeden litr vysokoprocentního biopaliva E85 je zhruba o deset korun levnější než klasický benzin. V Česku je nyní přibližně 350 čerpacích stanic s tímto palivem. Spotřeba E85 v Česku se loni zhruba ztrojnásobila na asi 15.520 tun.
Zdroj: zpráva ČTK
Datum uveřejnění: 25.6.13
Poslední změna: 25.6.2013
Počet shlédnutí: 454