Zprávy z tisku
Německo zavádí emisní kvóty u pohonných hmot
Německo zavádí kvóty na emise oxidu uhličitého (CO2), které vznikají při automobilové dopravě. Spolkový sněm dnes schválil zákon, podle kterého se od příštího roku začne snižovat povolené množství CO2, které vzniká při spalování benzinu nebo nafty v motoru. V praxi to bude znamenat zvyšování podílu biopaliv v pohonných hmotách.
Německo zavádí kvóty na emise oxidu uhličitého (CO2), které vznikají při automobilové dopravě. Spolkový sněm dnes schválil zákon, podle kterého se od příštího roku začne snižovat povolené množství CO2, které vzniká při spalování benzinu nebo nafty v motoru. V praxi to bude znamenat zvyšování podílu biopaliv v pohonných hmotách.
Podle německých zákonodárců by nový zákon měl přispět ke snížení emisí CO2, které podle vědců způsobují globální klimatické změny. Dosavadní pravidla pro využívání biopaliv totiž podle poslanců nejsou v tomto směru dostatečně účinná.
Podle současných zákonů musí tvořit podíl biopaliv na všech prodaných pohonných hmotách 6,25 procenta. Toho lze dosáhnout dvěma způsoby: přimícháváním biopaliv do benzinu a nafty, nebo prodejem čistých minerálních olejů a zároveň nabídkou čistých biopaliv.
Nový zákon předpokládá, že v příštím roce bude moct být na trhu pouze benzin, při jehož spalování vzniká nanejvýš 2,59 kilogramu CO2 na litr paliva, a nafta, jejímž spalováním vznikne nejvýše 2,91 kilogramu CO2 na litr. To odpovídá zachování stavu, kdy by do pohonných hmot bylo přimícháváno 6,25 procenta biopaliv.
V dalších letech by se podle zákona měla emisní kvóta postupně zpřísňovat. V roce 2020 by měly nejvyšší povolené emise činit 2,52 kilogramů CO2 na litr benzinu a 2,82 kilogramů CO2 na litr nafty.
Zdroj: ČTK
Datum uveřejnění: 11.10.14
Poslední změna: 11.10.2014
Počet shlédnutí: 649
Německo zavádí emisní kvóty u pohonných hmot
Německo zavádí kvóty na emise oxidu uhličitého (CO2), které vznikají při automobilové dopravě. Spolkový sněm dnes schválil zákon, podle kterého se od příštího roku začne snižovat povolené množství CO2, které vzniká při spalování benzinu nebo nafty v motoru. V praxi to bude znamenat zvyšování podílu biopaliv v pohonných hmotách.
Německo zavádí kvóty na emise oxidu uhličitého (CO2), které vznikají při automobilové dopravě. Spolkový sněm dnes schválil zákon, podle kterého se od příštího roku začne snižovat povolené množství CO2, které vzniká při spalování benzinu nebo nafty v motoru. V praxi to bude znamenat zvyšování podílu biopaliv v pohonných hmotách.
Podle německých zákonodárců by nový zákon měl přispět ke snížení emisí CO2, které podle vědců způsobují globální klimatické změny. Dosavadní pravidla pro využívání biopaliv totiž podle poslanců nejsou v tomto směru dostatečně účinná.
Podle současných zákonů musí tvořit podíl biopaliv na všech prodaných pohonných hmotách 6,25 procenta. Toho lze dosáhnout dvěma způsoby: přimícháváním biopaliv do benzinu a nafty, nebo prodejem čistých minerálních olejů a zároveň nabídkou čistých biopaliv.
Nový zákon předpokládá, že v příštím roce bude moct být na trhu pouze benzin, při jehož spalování vzniká nanejvýš 2,59 kilogramu CO2 na litr paliva, a nafta, jejímž spalováním vznikne nejvýše 2,91 kilogramu CO2 na litr. To odpovídá zachování stavu, kdy by do pohonných hmot bylo přimícháváno 6,25 procenta biopaliv.
V dalších letech by se podle zákona měla emisní kvóta postupně zpřísňovat. V roce 2020 by měly nejvyšší povolené emise činit 2,52 kilogramů CO2 na litr benzinu a 2,82 kilogramů CO2 na litr nafty.
Zdroj: ČTK
Datum uveřejnění: 11.10.14
Poslední změna: 11.10.2014
Počet shlédnutí: 649